09 May 2012

Lelaki Membebel

ahaaaaaaaa... menarik tak topik entry ni??? biasa tak dengar lelaki membebel.. hehehe...  biasanya kita asyik dengar orang cakap "pompuan ni kuat membebel lah", "mak ni suka berleter jeee", pendek kata, perkataan membebel ni lebih sinonim kepada kaum wanita.. hurm memang tak dinafikan mmg kaum wanita yang memilik rangking tertinggi bila sebut tang membebel  tapi pernah tak korang rasa sebenarnya ada gak segelintir kaum lelaki ni yang sebenarnya suka membebel.. ahaks! 

actually, yana berani cakap yang lelaki sebenarnya pun ada gak yang suke membebel ni coz yana sendiri dah alami.. hehehe.. tapi perbezaan lelaki dengan wanita membebel ni adalah isi kandungan yang dituturkan atau nama lain perkataan yang dibebelkan oleh lelaki adalah lebih kepada unsur nasihat atau pun fakta yang hakiki... wah gituwwww.... yang pompuan plak kalau membebel lebih kepada mengikut perasaan marah @ xpuas hati @ penat kemas umah pastu ada yang buat sepah.. hehhee.. kan kan kan???

kalau perempuan membebel kita dah biasa dengar kan tapi kalau lelaki membebel korang rasa chumel tak??? yana rasa mcm kiut miut je tengok mulut lelaki kumat kamit kan dok marahkan kita.. hehehhe...suweeet gituw auwww!!!


tapi korang kena ingat, bila bab membebel ni biasanya mesti salah seorang yang akan mengalah atau senang citer sorang kuat bebel sorang cool dengar & ready utk dibebelkan.. kalau dua-dua tak nak mengalah nak membebel haruslah jadi cenggini nantikan... hehehe 

so kesimpulan nya, tak semestinya setiap kali orang membebel tu tak berguna kata2nya, kadang2 ada yg berunsur nasihat dan untuk kebaikan kita juga.. ada ke orang membebel sebab suka2??? tu nama nya kurang siuman ye kawan2.. hehehe.. haaaa kebaikan lain membebel ni juga bagus ye utk senaman muka & mulut.. huhuh.. so renung2kan dan selamat mencuba... hehehe

No comments: